Vergoeding van borstverkleining door ziektekostenverzekering
(2698 volgers)
FAQ
123 Vind-ik-leuks
Ik vraag me af aan de hand van welke criteria de ziektekostenverzekering beslist of een borstverkleining wordt vergoed. Is het voldoende dat de arts een attest maakt dat bevestigt dat ik last heb van nekpijn?
Dr van Heijningen Ivar | Basic member | Knokke, Blankenberge
51 antwoorden
4 Vind-ik-leuks
Helaas wordt men steeds strenger!
In Belgie is er een wet die voorschrijft dat er minstens 400 gr per kant moet worden weg genomen en dat de afstand van de tepel tot de plooi er onder minstens 12 cm moet zijn. Een toestemming van de medisch adviseur volstaat niet, waardoor jonge vrouwen met stevige grote borsten vaak buiten de criteria vallen. Volkomen oneerlijk, maar helaas moeten wij de spelregels volgen...
In Nederland moet eerst toestemming worden gekregen van de medisch adviseur, en de ene maatschappij stelt zich hierbij soepeler op dan de andere. Laat je nooit schriftelijk af wijzen zorg altijd dat je dan minstens een afspraak regelt zodat men het je persoonlijk moet zeggen en argumenteren.
Ik ben een zeer tevreden mens! Dank aan Dr. Damen en zijn team om mij zo goed te hebben geholpen. Jullie waren geweldig. Ik voelde mij helemaal in de watten gelegd. Het resultaat is erg mooi geworden en overstijgt al mij...Meer
Ik ben een zeer tevreden mens! Dank aan Dr. Damen en zijn team om mij zo goed te hebben geholpen. Jullie waren geweldig. Ik voelde mij helemaal in de watten gelegd. Het resultaat is erg mooi geworden en overstijgt al mij...Meer
Abonneer u op de Borstverkleinnig nieuwsbrief en ontvang updates in uw mailbox. Nieuwe verhalen van patiënten, vragen/antwoorden, nieuwe forumberichten.
(2698 volgers)
Reclame
Reclame
Als de verwerker van persoonlijke gegevens verwerkt Estheticon s.r.o. cookies op deze website op basis van zijn rechtmatig belang, zoals nodig is voor de werking van de website en analytische doeleinden. Zie ons privacybeleid voor meer informatie.